Dondurulmuş Embriyo mu Taze Embriyo mu?

Dondurulmuş Embriyo

Dondurulmuş embriyo transferi son yıllarda artan sıklıkla uygulanmaya başlanmış ve yüksek başarı oranları ile taze embriyolara alternatif olmuştur. Tüp Bebek tedavisinde hangisinin daha etkili olduğunu Tüp Bebek ve Kadın Doğum Uzmanı Op.Dr.Serkan Aydoğdu anlattı.

Dondurulmuş Embriyo mu, Taze Embriyo mu?

Dondurulmuş embriyo transferi, taze embriyolardaki tedavi sürecinin sonunda dondurulmaya uygun olan kalitedeki embriyoların dondurularak,  doğal siklüslerde rahim zarının  tutunmaya uygun olduğu dönemde anne adayına transferinin yapılmasıdır.

Dondurulma şansına sahip embriyo oluşmasını belirleyen en önemli factor, anne adayının yaşıdır. 38 yaş ve öncesinde bu şans %50 iken 40 yaş ve üstünde %12’lere kadar gerilemektedir.

Dondurulmuş embriyo transferi, yüksek başarı oranlarının dışında, daha az ilaç kullanımı ve daha az stress nedeniyle de tercih sebebi olmaya devam etmektedir.

Dondurulmuş embryo transferlerinde, rahim zarının taze embriyolara göre daha fizyolojik hormon seviyelerine maruz kalmasından dolayı, gebelikte daha yüksek başarı oranlarına sahip olduğuna dair çalışmalar mevcut olmaktadır. Biz de kendi kliniğimizde, tüm tedavi siklüslerinin yaklaşık %40’ında dondurulmuş embryo transferi uygulamaktayız.

Yurtdışındaki birçok merkezde de dondurulmuş embryo transferi uygulaması bu oranlarda yapılmakta olup, ilerleyen dönemlerde hastaya daha az maliyet ve daha yüksek başarı oranları ile ciddi bir alternatif oluşturmaya devam edecektir.

Kaynak: Hürriyet Aile’de 14.03.18 tarihinde yayınlanmıştır.