En Sık Sorulan Sorular

Dünya genelinde ortalama 6 çiftten biri çocuk sahibi olabilmek için tüp bebek tedavisine ihtiyaç duymakta ve bu çiftlerin %40’ı kadından kaynaklanan sorunlardan %40 ı erkeklerden kaynaklanan nedenlerden %20 si ise açıklanamayan sebeplerden gerçekleşmektedir.

kadınlardan kaynaklardan nedenlerin başında yumurtlamanın gerçekleşmemesi,tüplerin kapalı olması ,rahimin doğumsal anomalileridir. Erkekler için ise cinsel fonksiyon bozuklukların dışında sperm sayısının ve hareketliliğinde azalma en sık görülen nedenlerdir.

Korunmasız ilişkiye rağmen 1 yıl boyunca gebe kalamayan çiftler mutlaka bu konuda uzman hekimlerden danışmanlık almalıdır.Bu şikayet ile bize başvuran hastaların detaylı bir medical hikayesini aldıktan sonra sperm tahlili Rahim filmi ve yumurtlama testlerinden sonra çift ile ilgili en uygun tedavi yöntemi belirlenir.Eğer hasta için tüp bebek tedavisi gerekli görülürse hasta dostu protokoller ile tedaviye başlanır.
Tüp bebek tedavisi öncelikle adetin başlamasından bir yada iki gün sonra başlar.Anne adayı her gün kendine küçük ve acısız iğneler yaparak yumurtalarını büyütür.7-8 gün süren bu sürecin sonunda basit bir operasyon ile biz bu yumurtaları toplarız ve hastanın eşinden aynı gün örnek alırız .Tüm bu işlemlerden sonra labarotuvar süreci başlar ve alınan yumurtalar ile spermlerlab ortamında döllenir. 3.gün veya 5.gün sonunda döllenen yumurtalar anneye transfer edilir.

Tüp bebek tedavisi dünyada yaklaşık olarak 30 yıldır uygulanmakta olan bir tedavi yöntemidir ve bu süreç içerisinde uzun sureli ilaç kullanımlarından daha hasta dostu olarak adlandırdığımız kısa sureli tedaviler uygulanmaktadır.Özellikle tüp bebek tedavilerinde anne veya baba adayının taşıdığı genetic hastalıklar embryo sürecinde ayıklanabilmektedir. Cinsiyet ile geçiş gösteren hastalıklar cinsiyet seçilerek sağlıklı doğumlar elde edilebilir.

Tüp bebek sürecinde önceden saptanan genetic hastalıklar veya anne ve babadan geçebilecek genetik hastalıklar önceden tespit edilip sağlıklı doğumlar elde edebilmekteyiz.

Türkiye tüp bebek tedavileri konusunda artık hem kendi bölgesinde hem de Avrupa da bir referans merkezi olmuştur. Her yıl hem bizlere hem de diğer merkezlere sayısız yabancı hasta gelmektedir. Hastaların bu tedavi sırasında en çok hassas gösterdikleri konu yumurta ve spermlerin diğer hastaların ki ile karışmadan işlem yapılmasıdır. Artık bu konuda yüksek güvenlikli teknolojiler kullanılmaktadır. Diğer bir konu ise tedavi ile elde edilen gebeliklerin ve doğan çocukların uzun dönemde farklı hastalıklara yakalanma ihtimalidir ve uzun dönemde yapılan çalışmalar bize göstermiştir ki normal yollar ile elde edilen gebeliklerden hiçbir farkı yoktur.

Tüp bebek tedavisi ile cinsiyet seçilip genetic olarak sağlıklı embryolar seçilebilmesine rağmen şunu da bilmek gerekir ki tüp bebek tedavisi ile dünyaya gelen çocuklar ile doğal yollar ile oluşan gebeliklerden doğan çocukların uzun dönem hastalıklara yakalanma riskleri,okul başarıları veya nörolojik gelişimleri arasında bir fark yoktur.

Yumurta dondurma dünyada son 5 yıldır laboratuvar koşullarındaki teknolojilerinin gelişmesi ile çok daha efektif kullanılmaya başladı.Günümüzdeki birçok kadın sosyal koşullardan veya kariyer nedeniyle anne olmayı ertelemekte ve bu da ilerleyen yaşlarda doğurganlığın azalmasına sebep olmaktadır. Doğurganlık çağında olan kadınlara özellikle de ailede erken yaşta menopoz öyküsü var ise yumurtalarını dondurmayı ilerleyen yıllarda doğurganlığın devamı için özellikle önermekteyiz.