Gebelik Takibi

hamilelik-takibi-yazi

Gebelik takibi gebeliğin başından doğum sonrasına kadar anne ve bebeğin durumunu değerlendirmek, anne-babayı bilgilendirmek, anne ve bebekle ilgili olası sorunları önlemek veya tespit etmek amacıyla yapılan muayenelerdir.

Bu muayenelerin gebelik oluşmadan önce çiftlerin gebelik planladığı anda başlaması daha doğrudur çünkü bu durumda gebelikten önce annede gebelikle ilgili veya başka konuda bir problem varlığı araştırılır, gebeliğe hazırlık için vitamin ve gerekirse başka ilaçlar verilir, aile gebelik hakkında bilgilendirilir, böylece annenin gebeliğe en sağlıklı şekilde başlaması sağlanır.

İLGİLİ KONULAR

diyet-ve-gebelik-yazi

Diyet ve Gebelik

Gebelik esnasında en çok merak edilen konulardan biri gebe kaldıktan sonra beslenme alışkanlıklarında nasıl bir değişiklik yapılması gerektiğidir.

down-sendromu-yazi

Down Sendromu

Down Sendromu en basit tanımı ile 1 fazla kromozoma sahip olunmasıdır. Ortalama olarak 600 doğumda bir gözükmektedir.

hamilelikte-spor-ve-yasam-yazi

Spor ve Sosyal Yaşam

Gebelik sırasında günlük 30 dk lık yürüyüş veya yüzme gibi egzersizlerin gebelikte çok sık rastlanılan kasık,bel ağrısı ve kasılmaların sıklığını ve şiddetini azaltmaktadır.

gebelikte-sigara-kullanimi-yazi

Gebelikte Sigara Kullanımı

Gebelikte sigara kullanımı hamilelikte erken doğuma plasenta ile ilgili patolojilere ,düşüklere ve miada yakın anne karnında gebelik kayıplarına yol açabilir.

tekrarlayan-gebelik-kayiplari

Tekrarlayan Gebelik Kayıpları

Tekrarlayan gebelik kaybı yaşayan çiftlerin yeni bir gebelik planlamadan önce tüm bu olası nedenler araştırılmalı ve her bir çift için uygun tedavi süreci belirlenmelidir.