Genital siğil (HPV) nedir? Nasıl tedavi edilir?

Genital siğil (HPV) nedir? HPV tedavisi nasıldır?

Genital siğil (HPV)

Genital siğiller oldukça yaygındır ve HPV adı verilen bir virüsün çeşitli türlerinin bulaşmasıyla oluşurlar. Genital siğiller rahatsız edici olabilirler ancak tedavileri mümkündür ve tehlikeli değildirler.

Genital siğiller genital bölgenin ve anüsün çevresinde ortaya çıkabilir. HPV nin bazı türlerinin kansere yol açabileceği doğrudur ancak bunlar siğil yapan türlerle aynı değildir. HPV en yaygın cinsel yolla bulaşan hastalıktır ama çoğu zaman kendi kendine geriler. Bazı yüksek riskli HPV türleri tedavi edilmezse kansere dönüşebilir. Diğer düşük riskli türler ise vulvada, vajinada, servikste, rektumda, anüste, peniste ve skrotumda siğillere yol açabilir. Genital siğiller oldukça yaygındır.

Genital siğiller nasıl bulaşır?

Vajinal anal ya da oral seks sırasında HPV ile enfekte birisine ten teması gerçekleşmesi ile bulaşır. Boşalma gerçekleşmese de ya da penis vajina ya da anüs içine girmese de genital siğiller bulaşabilir. Daha düşük ihtimalli olsa bile görünen siğil olmadığı halde de bulaşabilir. Doğum sırasında da genital siğiller bebeğe geçebilir ancak bu oldukça nadirdir.

Genital siğiller vücudun diğer bölgelerindeki siğillerden farklıdır. Yani elinizdeki ya da ayağınızdaki siğilleri kendinize ya da partnerinize dokundurduğunuzda bulaştıramazsınız.

Eğer semptomlar gösteriyorsanız bulaşıcı olma ihtimaliniz daha yüksektir. Yani eğer bir siğil fark ederseniz en iyisi partnerinize bulaşma ihtimalini azaltmak için hemen tedavi olmaktır.

Genital siğil için tedavi olmalı mıyım?

Bu tamamen size kalmıştır. Bazen vücudunuzun kendi bağışıklık sistemi virüsle savaşır ve siğiller kendiliğinden geçebilir. Ama bazen de durum böyle olmayabilir. Rahatsızlık verebilir ve başkalarına bulaşabilir. Eğer gebeyseniz doktorunuz siğilleri aldırmanızı isteyebilir çünkü doğum sırasında siğiller sorun yaşanmasına neden olabilir. Tedavi olmak aynı zamanda siğilleri partnerinize geçirme riskinizi oldukça azaltır.

Genital siğil tedavisi nedir?

Genital siğilleri tedavi etmek için birkaç çeşitli yöntem vardır. Siğillerin yerine ve ne kadar alan kapladıklarına bağlı olarak doktorunuz sizinle birlikte en doğru tedaviye karar verecektir. Her tedavi gibi bu tedavilerin de çeşitli yan etkileri olabilir.

Tedavi seçenekleri aşağıdakilerdir:

*Birkaç hafta boyunca haftada bir kez siğillerin üzerine bir kimyasal solüsyon uygulanması.
*Kendinizin siğillerin üzerine uygulayabileceğiniz bir krem.
*Siğillerin dondurulması (kriyoterapi).
*Elektrik akımı kullanılarak siğillerin yakılması.
*Siğillerin kesilerek çıkarılması.

Bu tedavilerin bazıları korkutucu görünebilir ancak hepsi siğilin uzaklaştırılması esasına dayanır ve bu da tüm semptomları ortadan kaldırır ve bulaşıcılık ihtimalini düşürür. Doktorunuz sizi rahat hisstettirmek için çeşitli ilaçlar verebilir.

El ve ayaklardaki siğiller için eczanelerde reçetesiz satılan ürünler genital siğiller üzerinde KULLANILMAMALIDIR.

Siğillere sebep olan HPV için kesin bir şifa mümkün değilse de HPV nin bir çok türünü ve dolayısıyla kanser oluşumunu önlemek için bir aşı mevcuttur.

Tedavi sonrasında yeniden siğil oluşmaması için ne yapabilirim?

Hiçbir şey. Siğiller tedavi edilebilir ama şifası yoktur. Siğiller uzaklaştırıldığında bile vücudunuzda hala bunlara neden olan virüs bulunuyor olacak. Bir noktada virüs yok olabilir ancak bunu bilmenin bir yolu yoktur. Bazı insanlarda tekrar tekrar siğil oluşabilirken bazılarında oluşmaz.

Siğil tedavisinden sonra:

O bölgeyi temiz tutun ve kaşımayın
Bölgeye dokunduktan sonra ellerinizi yıkayın
Rahatsızlık hissediyorsanız cinsel ilişkiye girmeyin
Eğer işlem uygulanan bölgede ağrı ya da şişlik varsa soğuk kompres uygulayabilirsiniz. Eczanelerde satılan hafif bir ağrı kesici de kullanılabilir.