Hamilelik belirtileri nelerdir?

Hamilelik Belirtileri
Hamilelik belirtileri nelerdir?

Hamile olabilir misiniz? Bundan emin olabilmek için gebelik testi şarttır.

Ama adet gecikmesi olmadan önce bile gebe olduğunuzu hissedebilir ya da umabilirsiniz. Gebeliğin ilk semptomlarına ve nedenlerine bir göz atalım.

En sık görülen erken gebelik bulgu ve semptomları:

* Adet gecikmesi: Eğer doğurgan yıllarınızdaysanız ve beklenen adet tarihinizden 1 ya da daha fazla hafta geçtiyse hamile olabilirsiniz. Ama eğer adet döngüleriniz düzensizse bu yanıltıcı olabilir.

* Hassaslaşmış ve şişmiş memeler: Erken gebelik dönemindeki hormonal değişiklikler memelerinizi hassaslaştırabilir. Bu rahatsızlık çoğunlukla bir kaç hafta içinde hormonal değişikliklere vücut alıştıkça geçecektir.

* Bulantı: mide bulantıları genellikle gebelik başladıktan bir ay sonra ortaya çıkar. Ancak bazı kadınlar gebeliğin daha erken dönemlerinde mide bulantıları hissetmeye başlayabilir. Bazı kadınlarda ise bu bulgu hiç görülmeyebilir. Bu bulantıya neyin sebep olduğu tam bilinmese de hormonal değişikliklerin rol oynadığı düşünülmektedir.

* İdrara çıkmada artış: Normalden daha sık idrara çıktığınızı farkedebilirsiniz. Gebelikte vücudunuzdaki kan miktarı artar ve böbrekleriniz normalden daha fazla kanı temizleyerek daha fazla sıvı atar.

* Halsizlik: Halsizlik de erken gebelik döneminde sıkça karşılaşılan bir semptomdur. Gebeliğin erken döneminde progesteron denilen hormonun miktarı oldukça artar, bu da sizin halsiz, uykusuz hissetmenize sebep olabilir.

Erken gebeliğin daha belirgin olmayan diğer semptomları:

* Duygu-durum değişiklikleri: Erken gebelik dönemindeki hormonal dalgalanmalar beklenmedik derecede duygusal ve ağlamaklı hissetmenize sebep olabilir. Ani duygu değişiklikleri de sıkça görülmektedir.

* Şişkinlik: Erken gebelik dönemindeki hormonal değişiklikler şişkinlik hissetmenize sebep olabilir. Tıpkı adet döneminin başlangıcında hissedebileceğiniz gibi.

* Lekelenme: Bazen ufak lekelenmeler gebeliğin ilk belirtisi olabilir. Bu lekelenmeye implantasyon kanaması da denir. Döllenen yumurtanın rahim duvarına yapışması sonucu döllenmeden 10-14 gün sonra oluşur. Beklenen adet tarihine denk gelir. Ancak her kadında bu semptom görülmez.

* Kramplar: Bazı kadınlar hafif rahim kasılmaları hissedebilir.

* Kabızlık: Hormonal değişiklikler sindirim sisteminizi yavaşlatır bu da kabızlığa sebep olabilir.

* Gıda hassasiyetleri: Gebelikte bazı kokulara ve tatlara karşı hassaslaşabilirsiniz. Bunun sebebi de bir çok diğer semptom gibi hormonal değişikliklerdir.

* Burun tıkanıklığı: Artan hormon seviyeleri ve kan üretimi burun mukozasında şişmeye sebep olur. Bu da burnunuzun kolay kurumasına ve kanamasına yol açar. Bu da burun tıkanıklığına ya da akıntısına sebep olabilir.

Gerçekten hamile misiniz?

Malesef bu semptom ve bulgular hamileliğe özgün değildir. Adet döngünüzün yaklaştığı ya da grip olduğunuz anlamına da gelebilir. Benzer şekilde hamile olmanıza rağmen bunların hiç birini yaşamayabilirsiniz.

Yine de eğer adetiniz geciktiyse ve yukarıdaki semptomları yaşıyorsanız ev tipi gebelik testi yapabilir ya da sağlık kuruluşuna başvurabilirsiniz. Eğer evdeki testiniz pozitif ise doktorunuzdan randevu alınız. Gebeliğiniz ne kadar erken farkedilirse o kadar erken prenatal bakımınıza başlanabilir.