İleri Yaş Gebeliği Nasıl Etkiler

ileri-yas-gebeligi-nasil-etkiler

Birçok ülkede anne olma yaşı artmakta ve bu da infertilite tedavisine olan ihtiyacı arttırmaktadır. Yapılan birçok çalışma anne adayının yaşının artmasının yumurta sayısını ve kalitesini azalttığını ortaya koymaktadır.İleri yaş düzenli adet döngüsüne sahip kadınlarda dahi genetik olarak anormal yumurta oluşumuna neden olmaktadır.
Anne olma yaşının artması tüm dünyada kadınların eğitim ve iş hayatında daha çok yer alması ve doğum kontrol yöntemlerine daha güvenilir ve kolay ulaşıyor olması da katkı sağlamaktadır.

İleri anne yaşı veya düşük over rezervi kavram karmaşası yaratsa da oluşan konsensüs;

Daha önce yumurtlama tedavisine zayıf cevap 40 yaş sonrası gebelik istemi anormal over rezerv test sonuçlarına sahip hastalarda yaklaşım daha hızlı ve agresiv olması önerilmektedir.

Seçilecek tedavi çiftlerin sosyal ve ekonomik seviyeleri ile birlikte ailenin genişliği, hastanın öncelikleri,inanç,etik yaklaşımlar,gebelik sonlandırılmasına veya selektif redüksiyona olan bakış açısı,down sendromlu bebek doğumuna izin vermek gibi birçok faktörden etkilenmektedir. Bu faktörlere göre seçilecek tedavi mutlaka aileye çok iyi anlatılmalı ve son kararı aile vermelidir.

40 yaş sonrası veya düşük over rezervine sahip hastalarda çalışmalar ortaya koymaktadır ki başarı şansı %10’un altındadır ve 40 yaş altında hastalarda 6 ay spontan denemeleri tavsiye edilmelerine rağmen bu gurup hastada çok hızlı ve en uygun tedaviye geçilmesi çok önemlidir.

Bekleme tedavisi tüp bebek tedavisini ekonomik veya herhangi bir nedenle kabul etmeyen hastalarda düşünülebilir ama ASRM bu gurup hastalarda da ovulasyon indüksiyonu ile havuzdaki sağlıklı yumurtaların hızlıca fonksiyon kazanmasını önermektedir.